منابع طبیعی در کنار مردم

منابع طبیعی در کنار مردم

بعداز ظهر روز چهار شنبه مورخ 20/2/1391 جهت ایجاد هماهنگی بین منابع طبیعی و بخش کشاورزی جلسه ای با حضور مهندس فرزاد نریمانی رییس محترم اداره منابع طبیعی شهرستان ، مهدی آخوند کارشناس منابع طبیعی ،  شعبانعلی عسکری سرکاردار قنات فرخی ، محمد شیخی سرکاردار قنات نورآباد، علیرضا رییسی سرکاردار قنات محمدآباد ، جمعی از کشاورزان و اعضای شورا در شهرداری فرخی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای نبوی ضمن خیرمقدم به حاضران از تلاش حاضران در بخش های مختلف تقدیر و تشکر نمود و هدف از تشکیل جلسه را اجرای طرح کمربند سبز و تعیین دقیق محدوده اراضی ملی و مستثنیات فرخی اعلام کرد تا پس از طی مراحل قانونی و طراحی طرح جامع شهر فرخی، کشاورزان با مشکلی مواجه نشوند .

در ادامه مهندس نریمانی با تشریح اهمیت حفظ منابع طبیعی از همگان درخواست نمود که تمام تلاش خود را به کارگیرند تا منابع کم موجود برای استفاده همگان حفظ و تقویت شود.

وی با تشکر از تلاش های شورای اسلامی شهر فرخی در راستای نامه نگاری و تقاضا برای اجرای طرح کمربند سبز و تعیین دقیق محدوده اراضی ملی و مستثنیات اظهار داشت: در شهرستان خوروبیابانک شورای شهر فرخی برای اولین بار اقدام به مکاتبه با مسئولین ذیربط در این زمینه نموده که باید از آنان تقدیر به عمل آید.

وی سپس افزود : با توجه به پیگیری های قبلی اعتبار خوبی برای نصب« بِنچ مارک» و تعیین محدوده درنظر گرفته شده که در صورت همکاری کشاورزان این طرح با موفقیت اجرا خواهد شد. چون با مجری طرح قراداد منعقد شده و مقدمات کار فراهم شده است و چنان چه در مدت مقرر اجرایی نشود اعتبار موجود برگشت خواهد خورد که خسارت جبران ناپذیری است. وی ادامه داد : در بسیاری از روستاهای شهرستان تقاضا برای اجرای طرح نصب بنچ مارک صورت گرفته که در صورت تقبل هزینه آن از سوی کشاورزان این اداره آمادگی دارد طرح را اجرا نماید.

وی در زمینه برخی سوء تفاهم های به وجود آمده بین مردم و منابع طبیعی بیان داشت: اداره منابع طبیعی در کنار مردم و در خدمت آنان است و اقدامات صورت گرفته در زمینه قانونی شدن فعالیتها برای جلوگیری از بروز مشکلات برای مردم و بهره مندی خود آنان از منافع آن است.

سپس موضوع مشکل پیش آمده در برداشت شن از معادن حسن سوخته و درگله و ثبت آنها مطرح گردید که آقایان محمد غفاری و حسین رییسی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه به ثبت رساندن معادن مذکور بیان داشتند که مراحل ثبت در دست اقدام است و چنان چه اقدامات به نتیجه برسد این معادن به تملک شهرداری فرخی درخواهد آمد.

در پایان مقرر گردید کشاورزان حاضر اهمیت طرح کمربند سبز و تعیین محدوده اراضی را برای دیگران تشریح کنند.

تصاویر بیشتر لحظاتی دیگر ...




|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
قطره در تاریخ : 1391/2/21/4 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: